Rozebrani vozu
Pod čalouněním se ukázala původní barva
Pod kobercema se to zdá celkem zdravé
Sundaná přední kapota
Pod kapotou identifikován zcela nepůvodní chladič VW
Kryt převodovky už není v nejlepší kondici
Odstrojená karoserie
Kompletní rám s motorem a podvozkem
Pro pozdější skládání je třeba nafotit pečlivě každý detail
Motor je těžší než jsem čekali
Pokračuje demontáž rámu před pískováním
Opískovaný rám je třeba důkladně dočistit
Připravená karoserie na pískování
Jedeme pískovat
Opískováno
Po pískování je skelet důkladně očištěn
Opískovaná karoserie na opískovaném rámu odhalila její totální deformaci :-(
Některé části karoserie byly v minulosti opravdu "profesionálně opraveny"
Motor je před demontáží potřeba důkladně očistit, pod nánosy špíny je těžké najit šrouby :)
Pískování odhalilo žalostný stav spodku dveří
Kvůli možnosti nasazení větších kol někdo přední podběhy vymlátil palicí.
Celá karoserie je neuvěřitelně pokroucená
Deformaca podběhu bohužel také způsobila deformaci prahů a předních sloupků
Montážní otvory nesedí s dírama pro šrouby
Rozdíly jsou v jednotkách centimetrů
Panty na deformovaných sloupcích byly posunuté a přivařené.
Sloupky bylo nutné otevřít a úchyty pantů opravit
Nový úchyt pantů dveří
Opravené panty dveří a slupek
Nasazené dveře na nových pantech
Otevřené prahy ukrývají celou řadu překvapení
Je vidět že i tady bylo opravováno
Výříznuté podběhy zničné úpravou pro větší kola
Karoserie je třeba narovnat a natáhnout na původní rozměry
Pro rovnání je nutné vyrobit pevnostní body v těch správných místech
Po narovnání ja karoserie vyztužena
Nově vyrobené části předního podběhu
Vnitřní prahy je třeba zbavit všech narušených částí
Vyčištěný a srovnaný práh připravený k vyvaření
Detail vyčištěného prahu
Začínáme vyvařovat
Začínnající koroze lemu zadních podběhů
Celý lem byl vyříznut
A postupně vyvařen
Detail inovace konstrukce lemů zadních blatníků.Zrušeny vlhnoucí a korodující bodové spoje,nahrazeny dutým,po ošetření ML metodou trvanlivějším profilem tvaru U.
Ani vnější strana lemu není v nejlepší kondici
Proto je vyříznuta a nahrazena ručně vyrobeným dílem
Výroba nové výztuhy prahu a její pasování
Před přivařením je vše natřeno základovou barvou umožnující sváření
Přední část výztuhy
Horní část přední výztuhy
Z důvodu snížené tuhosti karoserie je do zrenovovaného prahu přidána jestě jedna robusní nepůvodní výztuha
Společně s konstrukcí výztuhy bude třeba opravit i zámek dveří na zadním sloupku
Zrenovovaný protikus zámku dveří
Úprava zadního sloupku pro montáž výztuhy
Zatím polotovar zadní výztuhy
Patka zadní výztuhy
Detail zakončení v zadním sloupku
Finální podoba zadní výztuhy
Detail spodního uchycení
Vnitřní prostor dveří je porezlý až nahoru po okna.Pro špatný přístup nelze dokonale vybrousit,po laku se ošetří spolu s dutinami směsí resistinu a vazelíny.Zaschne,ale zůstává mastná,voda z oken po ní steče a otvory vespod dveří odteče ven.
Kompletní přidaná výztuha
Ručně vyrobená zadní část prahu
Pokus zachránit dveře
Původní potah nakonec musel dolů kvůli důkladnému očištění koroze
Dveře nejsou celkově v nejlepší kondici
Pravděpodobně někdo zavíral kolenem
Do vyztuha karoserie pokračuje až do zadní části vozu, jeho již tak nízká tuhost utrpěla další újmu při rovnání
Pestrá barevná minulost vozu
Koroze plechů v kufru
Po sundání potahu zjištujeme co všechno se bude muset vyrobit znovu
Sundane potahy jsou už jako papír, vracet je nebudeme
Začíná první etapa čištění
Držák mechanismu zámku musel ven
Na první pohled je to pod výstuhou špatné, bude také muset ven
První dojem nelhal
Takže jdeme automaticky i na tu druhou
A další vystuha ven, šechny místa kde jsou dva plechy přes sebe musíme rozebrat
Tento roh už opravdu zachránit nešlo
Hotovo :-)
Amputaci musel podstoupit i spodek dveří
Ještě vybrousit
Ampotace se pozvolna meni v pitvu :-(
Po měsíci práce to začíná vypadat použitelně
Poštíme se do zadních světel
Pod dvojitým plechem opět nacházíme hloubkovou korozi
Taže demontáž pokračuje
Montážní otvor se bude hodit, alespon mame lepší přístup do vnitřku zadnich blatniku
Vnitrky zadnich blatniku jsou orezle v mistech kam jsme se nedostali pri piskovani
Výztuha u zadního světla
Postupně pokračujeme ve zvětšování otvoru až ke zdravému železu
Čištění vnitřku blatníku na do té doby nepřístupných místech
Názorná ukázka rozdílu mezi vyčištěnou a nevyčištěnou částí
Po důkladném očištění jsou nepřístupná místa ihned ošetřena základovkou
Originální kapota bezvadně pasuje, bohužel je však ve stavu kdy zachránit nelze :-(
Nově zakoupená kapota z druhovýroby na naprosto odlišný rádius a nepasují ani panty
Pro úpravu tvaru kapoty je třeba odvrtat přibodované výztuhy
Kapota zbavená výztuhy a očištěná od transportní barvy
Jasný rozdíl tvaru výztuhy
Nejprve je do správného tvaru upravována výztuha
Zadní výztuha nyní přesně kopíruje tvar karoserie
Nyní je třeba velice opatrně dotvarovat zadní kapotu.
Dokonáno jest, kapota pasuje
Zadní panty také bohužel nejsou v kondici
Výztuha je zpět na svém místě
Rovnání zadního torpéda, je pokroucené a měkéjako tvaroh :-(
Výroba výztuhy zadního torpéda
Montáž neoriginální výztuhy torpéda, bez výztuhy by nešlo ani nakytovat :-(
Ošetření vnitřku dveří dvojsložkovou základní barvou
Kompletace dveří
Pasování spáry
Začínáme čistit přední kapotu
Kapota je v opravdu špatném stavu, několikrát opravovaná, vařená, letovaná a hlavně ve spojích schnilá. Bude ji třeba postupně rozdělat na jednotlivé časti a ty po renovaci zpět svařit.
Nový podnárazník má úplně jiný tvar :-(
Nově vyrobené výztuhy