Nově vyrobené výztuhy
Nový podnárazník má úplně jiný tvar :-(
Kapota je v opravdu špatném stavu, několikrát opravovaná, vařená, letovaná a hlavně ve spojích schnilá. Bude ji třeba postupně rozdělat na jednotlivé časti a ty po renovaci zpět svařit.
Začínáme čistit přední kapotu
Pasování spáry
Kompletace dveří
Ošetření vnitřku dveří dvojsložkovou základní barvou
Výroba výztuhy zadního torpéda
Montáž neoriginální výztuhy torpéda, bez výztuhy by nešlo ani nakytovat :-(
Rovnání zadního torpéda, je pokroucené a měkéjako tvaroh :-(
Výztuha je zpět na svém místě
Nyní je třeba velice opatrně dotvarovat zadní kapotu.
Dokonáno jest, kapota pasuje
Zadní panty také bohužel nejsou v kondici
Originální kapota bezvadně pasuje, bohužel je však ve stavu kdy zachránit nelze :-(
Kapota zbavená výztuhy a očištěná od transportní barvy
Jasný rozdíl tvaru výztuhy
Nejprve je do správného tvaru upravována výztuha
Zadní výztuha nyní přesně kopíruje tvar karoserie
Nově zakoupená kapota z druhovýroby na naprosto odlišný rádius a nepasují ani panty
Pro úpravu tvaru kapoty je třeba odvrtat přibodované výztuhy
Po důkladném očištění jsou nepřístupná místa ihned ošetřena základovkou
Názorná ukázka rozdílu mezi vyčištěnou a nevyčištěnou částí
Čištění vnitřku blatníku na do té doby nepřístupných místech
Montážní otvor se bude hodit, alespon mame lepší přístup do vnitřku zadnich blatniku
Výztuha u zadního světla
Postupně pokračujeme ve zvětšování otvoru až ke zdravému železu
Pod dvojitým plechem opět nacházíme hloubkovou korozi
Vnitrky zadnich blatniku jsou orezle v mistech kam jsme se nedostali pri piskovani
Taže demontáž pokračuje
Poštíme se do zadních světel
Po měsíci práce to začíná vypadat použitelně
Ampotace se pozvolna meni v pitvu :-(
A další vystuha ven, šechny místa kde jsou dva plechy přes sebe musíme rozebrat
Tento roh už opravdu zachránit nešlo
Hotovo :-)
Amputaci musel podstoupit i spodek dveří
Ještě vybrousit
Na první pohled je to pod výstuhou špatné, bude také muset ven
První dojem nelhal
Takže jdeme automaticky i na tu druhou
Držák mechanismu zámku musel ven
Začíná první etapa čištění
Po sundání potahu zjištujeme co všechno se bude muset vyrobit znovu
Sundane potahy jsou už jako papír, vracet je nebudeme
Pravděpodobně někdo zavíral kolenem
Dveře nejsou celkově v nejlepší kondici
Pestrá barevná minulost vozu
Do vyztuha karoserie pokračuje až do zadní části vozu, jeho již tak nízká tuhost utrpěla další újmu při rovnání
Koroze plechů v kufru
Původní potah nakonec musel dolů kvůli důkladnému očištění koroze
Pokus zachránit dveře
Vnitřní prostor dveří je porezlý až nahoru po okna.Pro špatný přístup nelze dokonale vybrousit,po laku se ošetří spolu s dutinami směsí resistinu a vazelíny.Zaschne,ale zůstává mastná,voda z oken po ní steče a otvory vespod dveří odteče ven.
Proto je vyříznuta a nahrazena ručně vyrobeným dílem
Detail inovace konstrukce lemů zadních blatníků.Zrušeny vlhnoucí a korodující bodové spoje,nahrazeny dutým,po ošetření ML metodou trvanlivějším profilem tvaru U.
Ani vnější strana lemu není v nejlepší kondici
A postupně vyvařen
Celý lem byl vyříznut
Začínnající koroze lemu zadních podběhů
Ručně vyrobená zadní část prahu
Kompletní přidaná výztuha
Detail spodního uchycení
Finální podoba zadní výztuhy
Detail zakončení v zadním sloupku
Patka zadní výztuhy
Zatím polotovar zadní výztuhy
Úprava zadního sloupku pro montáž výztuhy
Zrenovovaný protikus zámku dveří
Společně s konstrukcí výztuhy bude třeba opravit i zámek dveří na zadním sloupku
Horní část přední výztuhy
Z důvodu snížené tuhosti karoserie je do zrenovovaného prahu přidána jestě jedna robusní nepůvodní výztuha
Přední část výztuhy
Před přivařením je vše natřeno základovou barvou umožnující sváření
Výroba nové výztuhy prahu a její pasování
Začínáme vyvařovat
Vyčištěný a srovnaný práh připravený k vyvaření
Detail vyčištěného prahu
Karoserie je třeba narovnat a natáhnout na původní rozměry
Po narovnání ja karoserie vyztužena
Vnitřní prahy je třeba zbavit všech narušených částí
Nově vyrobené části předního podběhu
Výříznuté podběhy zničné úpravou pro větší kola
Je vidět že i tady bylo opravováno
Nasazené dveře na nových pantech
Otevřené prahy ukrývají celou řadu překvapení
Pro rovnání je nutné vyrobit pevnostní body v těch správných místech
Deformaca podběhu bohužel také způsobila deformaci prahů a předních sloupků
Kvůli možnosti nasazení větších kol někdo přední podběhy vymlátil palicí.
Opravené panty dveří a slupek
Nový úchyt pantů dveří
Sloupky bylo nutné otevřít a úchyty pantů opravit
Montážní otvory nesedí s dírama pro šrouby
Panty na deformovaných sloupcích byly posunuté a přivařené.
Celá karoserie je neuvěřitelně pokroucená
Rozdíly jsou v jednotkách centimetrů
Pískování odhalilo žalostný stav spodku dveří
Po pískování je skelet důkladně očištěn
Některé části karoserie byly v minulosti opravdu "profesionálně opraveny"
Opískovaná karoserie na opískovaném rámu odhalila její totální deformaci :-(
Opískováno
Jedeme pískovat
Motor je před demontáží potřeba důkladně očistit, pod nánosy špíny je těžké najit šrouby :)
Opískovaný rám je třeba důkladně dočistit
Motor je těžší než jsem čekali
Připravená karoserie na pískování
Pokračuje demontáž rámu před pískováním
Odstrojená karoserie
Kompletní rám s motorem a podvozkem
Pro pozdější skládání je třeba nafotit pečlivě každý detail
Hned druhý den šel na hever
Pod kobercema se to zdá celkem zdravé
Kryt převodovky už není v nejlepší kondici
Sundaná přední kapota
Pod kapotou identifikován zcela nepůvodní chladič VW
Stav pri zakoupeni
Takhle na nás čekal
Stav pri zakoupeni
Interier je krásně zachovalý
Stav pri zakoupeni
Kapota je sice místy prorezlá, ale zachranit půjde
Stav pri zakoupeni
Šestiválec GT6 MKI
Rozebrani vozu
Pod čalouněním se ukázala původní barva
Rozebrani vozu
Detail přední nápravy
Rozebrani vozu
Výfuk není v nejlepší kondici
Rozebrani vozu
Na zadní nápravě jsou nové stavitelné tlumiče Spax